Bestilling

Står du lige og har brug for en kage til fødselsdag, bryllup, barnedåb eller lignende, så jeg tager gerne imod bestillinger af kager :-)
Du kan kontakte mig via mailen bruhnmaria@hotmail.com, mobil 21795114 eller facebook.

lørdag den 30. maj 2015

Daimmousse


Daimmousse

Jeg var efterhånden kørt lidt fast i de samme typer fyld til kagerne, så denne gang skulle der prøves noget nyt. Denne mousse er meget ned at lave, og den kan næsten ikke gå galt :-)

I flere opskrifter nævnes der ikke noget om husblas, men jeg kommer lidt i alligevel - bare for at være helt sikker på, at den ikke flyder ud, når kagen er lagt sammen. Denne portion svarer til ét lag i en kage med en diameter på ca. 26 cm.

Indhold:

1/2 l fløde
8 stk. daim (enkelt)
3 ark husblas



Start med at lægge husblassen i blød.
Skær derefter daimen i små stykker.

Varm fløden. Tag den så af varmen og put daimen i. Vent et par minutter og rør herefter indtil chokoladen er smeltet. Karamellen opløses også, men bibehold gerne lidt, da det knaser skønt i kagen. Vrid nu det meste af vandet ud af husblassen inden du putter det i den varme masse. Fortsæt med at røre, indtil du er sikker på, at husblassen er helt smeltet.

Massen skal nu afkøles. Hæld den evt. i en skål og læg folie over. Det er vigtigt, at der ikke er luft imellem, da der ellers vil danne sig kondens, hvilket får massen til at skille. Sæt den på køl. Gerne til dagen efter.




Nu er der så kun tilbage at piske massen, til den er luftig og let og lige til at smøre på kagen.

Barnedåb



Barnedåb


Denne kage er lavet af tre lyse bunde, et lag hindbærmousse og et lag daimmousse. Med bestillingen blev der sendt nogle billeder af kager, som skulle være inspiration til pynten. 
Bestillingen kom først en uge inden, kagen skulle bruges, så det gav lidt ekstra udfordring i forhold til fondantfigurerne, der ikke havde tid til at tørre løbende op. Jeg er i mellemtiden blevet gjort opmærksom på, at fondanten tørrer hurtigere op, hvis jeg blander lidt tylosepulver i, så det vil jeg da helt sikkert kaste mig ud i i fremtiden :-)








 Dette er resultatet af mine første conversesko i fondant :-). Som billedet viser, så er der tydeligvis nogle skønhedsfejl. Det er bestemt ikke sidste gang, at jeg laver sådan nogle. Jeg synes, at de er vildt søde.....





tirsdag den 26. maj 2015

Til verdens ende

Denne kage er lavet af klassiske sukkerkagebunde lagt sammen med hindbærskum og chokolade mousse.
Denne kage skulle afleveres, og jeg måtte ikke afsløre, hvem afsenderen var - Spændende :-)





søndag den 24. maj 2015

Kolonihavehus

Bestillingen af denne kage lød på et kolonihavehus med blomster og grønsager på toppen og engl langs kanten. Det er altid sjovt med nye udfordringer.
Kagen er lagt sammen af tre lyse bunde med hindbærskum og en kant af jordbær.






lørdag den 23. maj 2015

MAC


En rigtig tøsekage. Det flydende neglelak er lavet med samme metode som på "Malerkagen", nemlig fondant uden flormelis.






onsdag den 13. maj 2015

Surfer

Her er en gennemgang for, hvordan man kan modellere en mand i fondant. Denne skal bruges til en kage med surfertema.

Jeg startede med at lave de store dele, for derefter at lade dem tørre. På den måde falder de ikke sammen, når de skal arbejdes med.
Da dele var næsten gennemtørre, satte jeg dem sammen med fondantklister, lavet ud af resterne. Pinden stikkes til sidst i kagen.

Sølvpariret i glasset sikrer, at kanten ikke sætter mærker i fondanten efter sammensætningen.